Cod produs: 06-15-11-01166
Lucrarea este abordata în conformitate cu Precizarile Ministerului Educatiei si Cercetarii referitoare la Curriculumul pentru formarea initiala a cadrelor didactice din învatamântul secundar prin Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic. În raport de aceste Precizari (nr. 39076/ 22.10.2001), cartea este structurata pe 4 module: 1) Introducere în pedagogie, 2) Teoria si metodologia curriculumului, 3) Teoria si metodologia instruirii, 4) Teoria si metodologia evaluarii.
Partea I a cartii, Introducere în pedagogie, analizeaza fundamentele pedagogiei (conceptul de educatie, functiile si structura educatiei, continuturile si formele generale ale educatiei, directiile generale de dezvoltare a educatiei).
Partea a II-a a cartii analizeaza problematica teoriei si metodologiei curricumului în contextul stiintelor educatiei: fundamentele curricumului, cadrul de realizare a curricumului, componentele si produsele curricumului, schimbarea curricumului în conditiile reformei învatamântului.
Partea a III-a a cartii analizeaza problematica specifica teoriei si metodologiei instruirii: procesul de învatamânt, normativitatea procesului de învatamânt, actiunile realizate la nivelul procesului de învatamânt (predarea-învatarea-evaluarea), obiectivele-continutul-metodologia procesului de învatamânt, proiectare curriculara a activitatilor organizate în cadrul procesului de învatamânt.
Partea a IV-a a cartii analizeaza problematica teoriei si metodologiei evaluarii: conceptul de evaluare, strategiile de realizare a evaluarii, metodele si tehnicile de evaluare (traditionale si alternative).
Autoarea, dr. în stiinte ale educatiei, lector univ. la Universitatea Spiru Haret Bucuresti, este la a doua carte, dupa publicarea lucrarii Reforma învatamântului. O perspectiva istorica (1864-1944), Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2001.